جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:04:52 AM
رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو مطرح کرد: در معدن سرب و روی مهدی آباد کنسرسیومی معتبر متشکل از بخش خصوصی تشکیل شده که قرار است 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.
سرمایه گذاری 1.2 میلیارد دلاری بخش خصوصی در مهدی آباد/  نگران تامین خوراک 420 هزار تنی کارخانجات روی نیستیم
ّبه گزارش معدن نامه، مهدی کرباسیان در در مراسم عملیات اجرایی مهدی آباد با بیان اینکه مهدی آباد نزدیک به 21 میلیون تن فلز روی دارد، اظهار کرد: پروژه ای که از سال ها قبل روی زمین مانده بود، در دولت یازدهم از سوی بخش خصوصی فعال شد.
او افزود: این معدن در دهه 30 کشف شد و بعد از 60 سال نتوانستیم کاری روی آن انجام دهیم. امروز کنسرسیومی معتبر متشکل از بخش خصوصی تشکیل شده که قرار است 1.2 میلیارد دلار سرمایه گذاری کنند.
کرباسیان ادامه داد: بیش از هزار نفر به طور مستقیم در این معدن مشغول بکار خواهند شد.
او افزود: عمر معدن انگوران زنجان رو به پایان است و نگرانی های زیادی در خصوص تامین خوراک 420 هزار تن ظرفیت کارخانجات روی کشور وجود داشت که با بهره برداری از مهدی آباد این نگرانی برطرف شده است.
کرباسیان گفت: اطلاعات مقدماتی نشان میدهد معادن ارزشمندی در استان یزد وجود دارد. تا پایان سال 96 ذخایر جدیدی به طلا، روی، سنگ آهن و سایر فلزات پایه به ذخایر معدنی کشور اضافه خواهد شد. 
رئیس هیات عامل ایمیدرو افزود: با توجه به فعالیت های سازمان انرژی اتمی، اطلاعات اکتشافی آنها ظرف 80 سال گذشته گرفته شده و به ذخایر جدیدی در عناصر نادر خاکی رسیده ایم.
او گفت: 24 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام و انجام نشده داشتیم که در دولت یازدهم 73 پروژه را به اتمام رساندیم.
کرباسیان تاکید کرد: با توجه به فعالیت های صورت گرفته در بخش معدن طی چهار سال گذشته، زمینه مناسبی برای رشد بخش معدن برای دولت یازدهم فراهم آمده است.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین