جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:05:47 AM

مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) با حضور محمدرضا نعمت زاده وزیر صنعت برگزار شد.
نعمت زاده در مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس ایدرو چه گفت؟

به گزارش معدن نامه، نعمت زاده در مراسم نکوداشت پنجاهمین سال تاسیس سازمان گسترش و نوسازی صنایع ایران(ایدرو) اظهار کرد: یکی از الزامات توسعه صنعتی کشور رقابت پذیری در داخل و مشتری گرایی در خارج است که برای این کار دستیابی به تکنولوژی و توجه به دیپلماسی باید به طور ویژه مد نظر باشد.

او افزود: ایدرو در استراتژی و برنامه راهبردی وزارت صنعت که در سال ۹۴ رونمایی شد، مورد توجه ویژه ای قرار گرفت.

نعمت زاده ادامه داد: سیاسی شدن چهره صنعتی و اقتصادی ایدرو کار نادرستی بود، اجازه دهیم ایدرو به عنوان یک سازمان توسعه ای در قالب قوانین و اختیارات اساسنامه خود فعالیت کند.

او گفت: در سال ۹۳ حدود ۳۵ مصوبه دولت قبل را که مانع کسب و کار بود، از طریق مجلس شورای اسلامی اصلاح یا لغو کردیم.

وزیر صنعت ادامه داد: باید به عنوان دستگاه دولتی بدون موازی کاری، توانمند سازی بخش خصوصی را در دستور کار قرار دهیم. تاسیس صندوق توسعه ملی که قرار شد ۲۵ درصد درآمد های نفتی کشور به آن واریز شود، با نظر مقام معظم رهبری برای توانمندسازی بخش خصوصی بود.

او بیان کرد: تربیت و رشد توانایی مدیران و آموزش های مهارتی کارکنان و کارگران در سطح کشور باید مورد توجه قرار بگیرد. توجه به تشکل های آموزش حرفه ای برای مدیران، به خصوص در خودرو سازی برای تربیت مدیران صادراتی باید در دستور کار قرار بگیرد.



منبع: شاتا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین