جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:30:31 AM
  • گروه مطلب:| گزارش| معدن| فارسی|
  • کد مطلب:3147
  • زمان انتشار:سه شنبه 20 تير 1396-13:39
  • کاربر:.
رییس خانه معدن ایران در پانزدهمین اجلاس سالانه هیات عمومی سازمان نظام مهندسی معدن ایران:

رئیس خانه معدن ایران گفت: معادن ایران برای توسعه فعالیت های خود نیاز به تدوین استراتژی صادراتی دارند و باید برای حضور در بازارهای جهانی آماده شوند.
آماده باش به معادن برای حضور در بازارهای جهانی/ ظرفیت های بالقوه معادن سنگ های تزیینی نیریز/ پیشنهاد سرمایه گذاری از آلمان برای معادن خاک نسوز فارس
به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن با  تشکر از  مهندس اسماعیلی رییس سازمان نظام مهندسی ایران و مهندس گوهری رییس سازمان نظام مهندسی معدن فارس مطرح کرد: از اینکه دست اندرکاران سازمان نظام مهندسی ما را هم در جمع خود قرار داده اند، متشکرم. 
او ادامه داد: اقتصاد معدنی یکی از مهمترین ارکان اقتصاد کشور است و باعث خوشحالی است که سازمان نظام مهندسی به عنوان سازمانی ناظر پرچمدار این بخش است. 
بهرامن افزود: به یاد دارم سال 64 را  که برای اولین بار در فعالیت معدنی شیراز ورود پیدا کردیم و به منطقه معدنی نیریز رفتیم. کلیپی در خصوص ظرفیت های معدنی استان پخش شد،  تصویر آن زمان معادن نیریز برایم تداعی شد و الان متوجه می شویم که این سال ها چقدر معدنکاری در معدن نیریز توسعه پیدا کرده و تغییر کرده است. 
رییس خانه معدن ایران ادامه داد: همه ناظرانی که اینجا هستند حتما متوجه این توسعه شده اند. چرا که هیچ کسی فکر نمی کرد یک روز معادن سنگ های تزیینی در نیریز به اینجا برسند. بد نیست یادآوری کنم روزی این سنگ ها تنی هفتصد تومان به فروش می رسید و الان ارزش آن چه شده است. این نتیجه نگاه مهندسی است که در معدنکاری بخش خصوصی حاکم شده است. 
بهرامن به ظرفیت های خاک نسوز در این استان اشاره کرد و گفت: در خاک نسوز به جایگاهی رسیده ایم که ظرفیت های بسیاری برای سرمایه گذاری در آن معادن وجود دارد و بهتر است برای توسعه بازار و تولید آن برنامه ریزی شود. حتی  از آلمان برای خاک نسوز پیشنهاد سرمایه گذاری داشتیم.در حال حاضر با توسعه صادرات سنگ های تزیینی نام ایران در  جهان پیچیده شده است و با توسعه آن اعتبار ما در این زمینه بیشتر خواهد شد. 
بهرامن با یادی از خدمات آیت اله هاشمی رفسنجانی در بخش معدن گفت: افتخار می کنیم به بخش معدن و همواره سهم ما امانت داری از نعمت های خدادادی است. همه مخصوصا فعالان بخش تولید و نظارت باید برای حفظ این سرمایه ها تلاش کنند. 
او ادامه داد: امروز زمانی که حادثه ناگواری در معدنی رخ می دهد همه نگران و ناراحت می شوند. مانند معدن زغالسنگ زمستان یورت آزادشهر. بنابراین همه باید برای حفظ بخش معدن بکوشند. 
رییس خانه معدن ایران در پایان از تمامی افرادی که برای توسعه معدن تلاش می کنند قدردانی کرد. 


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین