پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 8:24:58 PM
واکنش یوسف نژاد به درخواست معاون رئیس جمهور

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس گفت: لایحه تفکیک وزارت صنعت از تجارت رای نمی آورد.
لایحه تفکیک صنعت از تجارت رای نمی آورد/ دولت وزیر صنعت، معدن و تجارت را معرفی کند
علی اصغر یوسف نژاد در گفت و گو با معدن نامه تصریح کرد: لایحه تفکیک وزارت صنعت از تجارت و تشکیل وزارت بازرگانی در مجلس طرفدار زیادی ندارد و می توان قاطعانه گفت که این لایحه رای نخواهد آورد.
او افزود: تفکیک صنعت از تجارت هیچ توجیه قانع کننده ای ندارد و ظاهرا برخی از طراحان این لایحه در جهت علقه ای که به بخش بازرگانی دارند درصدد هستند این وزارتخانه را احیا کنند.
یوسف نژاد گفت: شاید برای جدایی مسکن از راه دلایلی قانع کننده وجود داشته باشد و نمایندگان با توجه به مشکلاتی که در زیر ساخت ها وجود دارد به تشکیل وزارت راه و ترابری رای مثبت دهند اما در ماجرای صنعت و تجارت چنین دیدگاهی وجود ندارد.
او گفت: لایحه دو فوریتی دولت رای نیاورد و یک فوریت آن نیز تنها با یک رای بیشتر مورد تصویب قرار گرفت بنابراین به نظر می رسد که اصولا این لایحه در مجلس طرفداران زیادی نداشته باشد.
عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس تصریح کرد: دولت ظاهرا به صورت فرمایشی و بدون مطالعه این لایحه را آماده کرده و طبیعتا نمایندگان مجلس در چنین شرایطی منتظر نظر کارشناسی مرکز پژوهش های مجلس خواهند بود.
یوسف نژاد تصریح کرد: صنعت از تجارت جدا نیست و بهتر است تا عملکرد این وزارت مورد ارزیابی قرار گرفته و اصلاح شود.
او گفت: بهتر است وظایف بازرگانی میان وزارت کشاورزی و صنعت تقسیم شده و نهادهایی مانند سازمان حمایت که اصولا در اقتصاد آزاد مورد نظر دولت جایگاهی ندارند منحل شوند. 
او افزود: ستاد تنظیم بازار هم اگر در شورای اقتصاد تشکیل شود بهتر نتیجه خواهد داد از این رو نباید به خاطر چند ستاد و سازمان تعزیراتی به احیای وزارت بازرگانی روی آورد. 
به گزارش معدن نامه معاون پارلمانی رئیس جمهوری در امور مجلس پنجشنبه گذشته گفته بود: از نمایندگان مجلس شورای اسلامی انتظار می رود لایحه تشکیل وزارتخانه های جدید را زودتر تعیین تکلیف کنند تا کابینه با ساختار جدید دولت شکل بگیرد.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین