به گزارش بیرونیت، شانزدهمین جشنواره ملی روابط عمومی، ۱۵ آذر ماه ۱۴۰۰ با حضور فرشاد مهدیپور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، خسرو رفیعی رئیس انجمن روابط عمومی ایران، مهدی باقریان عضو انجمن روابط عمومی ایران، سیدشهاب سیدمحسنی رییس انجمن متخصصان روابط عمومی و مدیران و کارشناسان برتر روابطعمومی کشور در سالن همایش سازمان مدیریت صنعتی ایران برگزار شد.
فرشاد مهدیپور معاون امور مطبوعاتی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی وظیفه اصلی روابط عمومی را روشنگری و رفع ابهامات دانست و افزود: در دنیایی که سرعت انتشار اطلاعات باعث شده، اخبار واقعی و غیر واقعی همزمان و از مسیرهای مختلف به دست مخاطب برسد، تمیز دادن اخبار صحیح بر عهده روابط عمومی است. یکی از اولویت روابطعمومی ارتقا سواد رسانهای سازمان متبوع، به ویژه مدیران است.
مهدیپور در ادامه گفت: جریان شناسی و آگهی بخشی به درون و برون سازمان است و تاثیر گذاری بر حوزه افکار عمومی از دیگر کارکردهای حوزه روابط عمومی است. سرعت انتشار اخبار از چند ساعت به چند لحظه کاهش پیدا کرده است و متناسب با آن باید پاسخگویی از سوی روابط عمومیها سرعت بگیرد. پژوهش و افکارسنجی به همراه مطالعات محیطی را در دستور کار روابط عمومی قرار دهید.
گزارش خبرنگار ما حاکی است، در پایان جشنواره، با انتخاب داوران انجمن متخصصان روابطعمومی کشور، شرکت فولاد خوزستان در حوزههای: مستندسازی (کتاب نمایشگاه تخصصی بومیسازی)، بروشور، تبلیغات در نشریه و سرمقاله مقام اول را از آن خود کرد و لوح تقدیر و تندیس جشنواره به غلامرضا فروغینیا مدیر روابط عمومی فولاد خوزستان اهدا شد و در بخش کارشناسان برتر روابط عمومی کشور نیز از عارف عبادی و ابراهیم متینسیرت کارشناسان روابط عمومی تقدیر شد.