پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 8:42:41 PM
رئیس خانه معدن ایران اعلام کرد:

رئیس خانه معدن ایران گفت: تفکیک وزارت صنعت و معدن از تجارت در هیچ بندی از برنامه ششم دیده نشده و این اقدام نمی تواند گره گشای توسعه تولید در کشور باشد.
تفکیک صنعت از تجارت در برنامه ششم نیست/ اصلاح ماموریت های وزارت صمت به جای تفکیک

به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن گفت: تا پیش از ادغام صنعت در بازرگانی بسیاری از دولتمردان، سیاستگذاران و فعالان اقتصادی معتقد بودند که پاشنه آشیل توسعه صنایع و معادن به خاطر نبود هماهنگی با سیاست های بازرگانی است. حال چه شده که برخی از همان افراد امروز بر طبل جدایی وزارتخانه ها می کوبند؟

او گفت: قبول داریم که نا هماهنگی هایی در اداره این وزارتخانه وجود دارد اما راه آن تفکیک نیست بلکه نیازمند آن هستیم تا وزیر مربوطه با یک سیاست کلی هماهنگ باشد و از معاونان و مدیران کل قوی و مشاوران بخش خصوصی بهره ببرد.

رئیس خانه معدن ایران گفت: متاسفانه دیده می شود که طراحان احیای وزارت بازرگانی همان افرادی هستند که در این وزارت فعالیت داشته و با علقه خاص خود به دنبال تفکیک بازرگانی از صنعت هستند.

بهرامن افزود: ما هم به وزارت معادن و فلزات و تخصصی شدن مدیریت بخش معدن و صنایع معدنی علقه داریم اما این دلیل نمی شود که خود را از سیاست های کلان دولت و منافع ملی جدا کنیم و به دنبال احیای وزارت معادن و فلزات باشیم.

او افزود: تمامی ادغام های صورت گرفته بر اساس قانون برنامه های توسعه ای کشور صورت گرفته اما عجیب است که لایحه تفکیک دولت در خصوص وزارت صمت پشتوانه برنامه ای و سیاستگذاری ندارد.

بهرامن تصریح کرد: به نظر می رسد به جای تفکیک برخی امور نامربوط در وزارت صمت به وزارتخانه های دیگر داده شود تا کار کشور راه بیافتد و به نظر می رسد تقسیم کار میان وزارت کشاورزی و صنعت بتواند بخشی از ناهماهنگی ها را مرتفع کند.

رئیس خانه معدن ایران گفت: امیدواریم مجلس با این لایحه روشن بینانه تر رفتار کرده و تکلیف را هرچه سریع تر روشن کند تا وزیر جدید بر اساس ادغام پا به این وزارتخانه بگذارد نه تفکیک.



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین