پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:44:00 AM
رئیس هیات عامل ایمیدرو خبر داد:

رئیس هیات عامل ایمیدرو از احیای 3 معدن زغالسنگ در استان مازندران خبر داد و پیش‌بینی کرد با ادامه اکتشافات در سطح کشور میزان ذخایر معدنی‌مان‌ به دو برابر افزایش خواهد یافت. 
کشف معادن جدید آنتیموان و کرومیت/معادن کوچک بخش خصوصی تسهیلات می گیرند

به گزارش معدن‌نامه، مهدی کرباسیان با بیان اینکه ذخایر معدنی کشور 50 درصد افزایش خواهد کرد، گفت: با افزایش اکتشافات معدنی قصد داریم به معادن کوچک بخش خصوصی برای توسعه فعالیتشان تسهیلات اختصاص دهیم. خوشبختانه با شروع دولت جدید در استان مازندران اقدامات بسیار خوبی انجام شده و توانستیم سه معدن ارزشمند گلندرود، گلیران و سوادکوه را در حوزه زغال‌سنگ احیا کنیم که سابقه تاریخی این معادن به دهه گذشته برمی‌گردد.

او در ادامه افزود: در معدن گلیران واگذاری نامناسبی صورت گرفته بود و به همین دلیل سال‌ها این معدن متوقف بود و فعالیت نداشت. اکنون با تصمیم شورای عالی معادن، معدن گلندرود و گلیران احیا شده و به سازمان توسعه و نوسازی معادن واگذار شده است ضمن اینکه با سرمایه‌گذاری خوبی که در دو سال اخیر انجام شده، معدن فعال بوده و اشتغال ایجاد کرده است. همچنین در معدن سوادکوه اخیرا زغال شویی500 هزارتنی فعال شده که مواد اولیه ذوب آهن وتولید فولاد را تامین می‌کند.

کرباسیان در ادامه گفت: از سال 93 در سطح کشور 250 هزار کیلومتر اکتشاف صورت گرفته و امیدواریم ذخایر معدنی کشور 50 درصد افزایش پیدا کند. خوشبختانه در سال 95 حدود 400 میلیون تن زغال‌سنگ و سنگ‌آهن همچنین  50 تن طلا تولید شده و معادن جدید آنتیموان و کرومیت کشف شده است.

او یادآور شد: در سال 1380 صندق بیمه فعالیت‌های معدنی 10 میلیار تومن سرمایه داشت در حالی که برای حمایت از معادن کشور طی 2 سال گذشته با حمایت دولت و مجلس سرمایه این صندوق به 110 میلیارد تومان افزایش پیدا کرد. تسهیلات این صندوق  و تسهیلات حمایتی دولت که 3 برابر تسهیلات صندوق است، قرار شده در سال جدید به معادن کوچک بخش خصوصی اعطا شود. امیدواریم با توسعه معادن کشور میزان اشتغال در کشور افزایش یابد. 



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین