پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:34:42 AM
محمدرضا بهرامن تشریح کرد:

رئیس خانه معدن ایران گفت: بر اساس طرحی که به تصویب برخی از اعضای خانه معدن ایران رسیده است، دست کم 500 معدن متروکه و غیر فعال در نقاط مختلف کشور احیا شده و زمینه اشتغال مستقیم 25 هزار نفر فراهم خواهد شد.
طرح خانه معدن ایران برای احیای 500 معدن متروکه/ اشتغال 25 هزار نفر از جوانان با اجرای این طرح
به گزارش معدن نامه، محمدرضا بهرامن گفت: از آنجا که اشتغال به یکی از مهم ترین چالش های دولت تبدیل شده، برخی از اعضای خانه معدن ایران که متشکل از چند شرکت معظم بخش خصوصی هستند؟، طرحی را آماده کرده اند که بر اساس آن 500 معدن غیرفعال یا متروکه در نقاط مختلف کشور انتخاب شده و با فعالسازی هر کدام از این معادن با سرمایه گذاری بخش خصوصی زمینه اشتغال 50 نفر و در مجموع 25 هزار نفر ایجاد خواهد شد.
او افزود: ایجاد هر شغل مستقیم در بخش معدن، 17 شغل غیر مستقیم را به وجود می آورد بنابراین می توان گفت که با اجرایی شدن این طرح برای حدود 425 هزار نفر به طور غیر مستقیم اشتغال ایجاد خواهد شد. 
بهرامن گفت: معادن مورد هدف مجموعه ای از مواد معدنی فلزی، غیر فلزی، سنگ های ساختمانی و عناصر نادر خاکی را تشکیل می دهند که به صورت کاملا علمی و مطابق با آخرین استانداردهای زیست محیطی مورد بهره برداری قرار خواهند گرفت.
او تصریح کرد: با اجرایی شدن این طرح هم بخش خصوصی می تواند با بهره جویی از نیروهای جوان، برای معادن بزرگتر اقدام به تربیت نیروهای مجرب کند و هم اینکه با توجه به مدرنیزاسیون آنان شاهد آن خواهیم بود که معادن کوچک و متوسط کشور به پایلوتی برای جلب سرمایه گذاری های بیشتر به منظور انجام عملیات پیشرفته اکتشاف و توسعه این معادن تبدیل خواهد شد.
رئیس خانه معدن ایران افزود: با توجه به اینکه اشتغال در بخش معدن پایدار و بلند مدت بوده، اجرای این طرح می تواند به بروز خلاقیت در بین جوانان تازه فارغ التحصیل شده و یا در حین تحصیل بیانجامد و مسبب جذب سرمایه گذاری های کوچک مقیاس برای  بخش خصوصی شود.
بهرامن گفت: روش بهره برداری از این معادن نیز به گونه ای تعریف شده که محصول نهایی وارد بازارهای صادراتی شود و شاغلان در این معادن نگرانی از بابت فروش محصولات تولید خود در داخل و خارج از کشور نداشته باشند.


منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین