پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:27:12 AM
رئیس خانه معدن کردستان خبر داد:

رئیس خانه معدن کردستان از تولید 2 هزار و 100 کیلوگرم طلا و 500 کیلوگرم جیوه در معدن ساریگونی خبر داد و گفت: تمام اقدامات در خصوص تولید طلای این معدن موازات با ملاحظات زیست محیطی انجام شده است. 
تولید 50 درصد از شمش طلای کشور در کردستان/ ساریگونی رکورد زد

به گزارش معدن نامه، شوذب جباری با بیان مطلب فوق اظهار کرد: معدن طلای ساریگونی با دارا بودن ذخیره 14.8 میلیون اکسیدی با عیار 1.24 گرم در تن به مدت هفت سال مجوز بهره برداری داده شده که قرار شده سالیانه دو میلیون تن کانسنگ از این معدن استخراج شود. از دی ماه سال 94 با دست توانای وزیر صنعت و استاندار کردستان به بهره برداری رسید.

او با بیان اینکه در سال 94، 500 کیلوگرم شمش طلا در این معدن به تولید رسید، گفت: در سال 95 بدون کوچکترین وقفه به تولید ادامه داده شده و بهره بردار قزاقی توانسته 2 هزار و 100 کیلوگرم طلا و 500 کیلوگرم جیوه تولید کند.

رئیس خانه معدن کردستان افزود: در همین راستا حدود 540 نفر نیروی انسانی از هموطنان ایرانی و 117 نفر نیروی خارجی در این معدن و واحدهای فرآوری تابع مشغول به کار هستند و جمعا 657 نفر بطور مستقیم اشتغالزایی دارند.

جباری ادامه داد: این معدن توانسته فرهنگ صنعتی را به منطقه القا و موازات با تولید تمام ملاحظات زیست محیطی انجام شده و علاوه بر استفاده از زئومنبران و زئوتکستایل و تمام اقدامات در این خصوص حتی یک لیتر آب شرب تصفیه شده شهری و روستایی جهت استحصال طلا مصرف نمی‌شود.

او مطرح کرد: تمام آب مصرفی از فاضلاب شهری شهرستان قروه که تصفیه شده تامین و حدودا 34 کیلومتر لوله‌کشی انجام  شده که مورد استفاده در واحدهای فراوری معدن طلای ساریگونی قرار می‌گیرد.

جباری با بیان اینکه این معدن در سال گذشته بیش از 50 درصد طلای کشور را تولید کرده است، گفتت: یکی دیگر از اقدامات خوبی که انجام شده، دراطراف معدن چاه‌هایی جهت نفوذ سیانور حفر شده و روزانه مانیتوربنگ می شود.

رئیس خانه معدن کردستان افزود: بر اساس آمارهای جدید معاونت معدنی سازمان صمت کردستان، هم اکنون اکتشاف تکمیلی انجام شده و امید ذخیره چند برابری را  پیش رو داریم. شرکت معدنی زرکوه متشکل ازسرمایه گذاران قزاقستانی  و شرکت خدمات اکتشافی کشور است که هم اکنون درخواست فاز توسعه و تولید تا چهار تن طلا در سال را دارند که امید است تاپایان سال 2017 بتوانند تولید 4 تن را عملیاتی کنند. جهت راه‌اندازی این کارخانه تا کنون 78 میلیون دلار هزینه شده است.



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین