پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:01:47 AM
رییس خانه معدن استان یزد تاکید کرد:

رییس خانه معدن استان یزد با تاکید بر نقش معدن در اقتصاد به تبعات ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه در معادن کشور پرداخت.
نگرانی جامعه معدنی از اجرای ماده 54/ تعیین استراتژی در دولت دوازدهم برای معادن کوچک مقیاس

به گزارش معدن نامه، سعید افضلی پور درباره تاثیر ماده 54 قانون برنامه ششم توسعه در بخش معدن نیز گفت: این ماده اصلا در راستای حمایت معادن کوچک نیست و تبعات منفی آن دامن تمامی معادن کشور را در بر می گیرد. به همین دلیل جامعه معدنی کشور نگران اجرایی شدن این ماده قانونی هستند زیرا این مساله شدیدا با بهبود فضای کسب و کار در تضاد است.
سعید افضلی پور با بیان اینکه ماده 54 قانون برنامه ششم یک عامل بازدارنده رونق اقتصادی در معادن کشور است، افزود: خوشبختانه دولت یازدهم توانسته کارنامه خوبی در بخش معدن داشته باشد و در زمینه اکتشافات اقدامات گسترده ای داشته باشد. اما امیدواریم دولت، مجلس و سه قوه حمایت خود را از واحدهای کوچک صنعتی و معادن کوچک مقیاس افزایش دهند چرا که ارتقای اینها توسعه بخش معدن را زودتر محقق می کند.
او ادامه داد: اغلب به چشم تهدید به این معادن کوچک نگاه می شود در حالی که با افزایش اکتشافات معدنی در همین محدوده ها به عناصر جدید می توان دست پیدا کرد. بنابراین نمی توان گفت معادن کوچک مقیاس غیراقتصادی هستند و باید تعطیل شوند بلکه با توجه بیشتر و برنامه ریزی منسجم می توان آنها را تقویت بخشید.
رییس خانه معدن استان یزد تاکید کرد: انتظار می رود با سیاست گذاری منطقی و شفاف جامعه معدنی را از حالت نگرانی درآورد تا فعالان معدنی با آرامش بیشتری نسبت به گذشته سرمایه گذاری و معدنکاری کنند.
افضلی پور در پایان تاکید کرد: در سال های اخیر تجربه افت قیمت مواد معدنی را داشتیم و اغلب معدنکاران با فعالیت های حداقلی کسب و کار خود را ادامه دادند. اما در مقطع کنونی برای راه پیدا کردن به بازارهای جهانی و ارتقای کیفیت و ایجاد ارزش افزوده، معادن کوچک استان ها می توانند با مشارکت هم واحد فرآوری احداث کنند تا بتوانند محصولات خود را با ارزش افزوده بالاتر و سود بیشتر به کشورهای خارجی صادر کنند.



منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین