پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:05:32 AM
رییس خانه معدن یزد تشریح کرد:

رییس خانه معدن استان یزد با تشریح دستاوردهای سومین همایش نقش معدن در اقتصاد، مطرح کرد: حضور نمایندگان سازمان‌ها و تشکل‌های معدنی باعث شد مباحث تخصصی در سومین همایش نقش معدن در اقتصاد یزد مطرح شود. 
دستاوردهای سومین همایش نقش معدن در اقتصاد یزد/ سلام بخش معدن به اصول اقتصاد کلان
به گزارش معدن نامه، سعید افضلی پور با تشریح دستاوردهای سومین همایش نقش معدن در اقتصاد، اظهار کرد: با توجه به پتانسیل‌های معدنی استان یزد، قبل از برگزاری این همایش در سال٩٤، هیچ برنامه و نشست مدونی برای معرفی و بررسی ظرفیت‌های معدنی در استان نداشتیم. اما با همکاری خانه معدن ایران توانستیم به صورت تخصصی این همایش را از سال٩٤تا کنون طی سه دوره برگزار کنیم. 
او افزود: در همایش ٩٦ که با محوریت تکمیل زنجیره تولید و نقش معدن در اقتصاد و توسعه برگزار شد، نماینده بسیاری از سازمان‌ها و تشکل‌ها حضور داشتند که همین باعث شد مباحث تخصصی در سومین همایش نقش معدن در اقتصاد یزد مطرح شود. حضور اعضای هیات مدیره خانه معدن ایران، ریاست سازمان صنعت، معدن و تجارت استان یزد، معاون سازمان منابع طبیعی کشور، استاندار یزد، رئیس شرکت تهیه و تولید مواد معدنی، مدیران ارشد وزارت صنعت و جمعی از فعالان بخش خصوصی در این همایش سبب شد تا مهمترین چالش‌های بخش معدن کشور مطرح شود و راهکارهای آنها شناسایی شود.
او بیان کرد: در حضور کارشناسان و متخصصان آینده بخش معدن و صنایع معدنی، آینده ذخایر سرب و روی، اهمیت زنجیره تولید معدن،  رابطه معدن و محیط زیست و دیگر مباحث مربوط به اقتصاد معدنی مورد بررسی قرار گرفت. 
افضلی پور ادامه داد: همایش امسال هم مانند همایش سال گذشته که با محوریت تولید ناخالص داخلی بود، دستاورد خوبی به همراه داشته است که این نتیجه مثبت حاصل ماه ها مطالعه و بررسی سرفصل های مهم قابل طرح در سومین همایش نقش معدن در اقتصاد بوده است.


منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین