جمعه 30 شهريور 1403 شمسی /9/20/2024 1:19:03 AM
معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی خبر داد:

 معاونت اکتشافات معدنی سازمان زمین‌شناسی خبر داد: 2 گواهی کشف جدید در سال 96 در استان های کرمان و یزد توسط  سازمان زمین شناسی اخذ شد.
اخذ 2  گواهی کشف جدید در  یزد و کرمان/ محدوده های طلایی در انتظار سرمایه گذاری بخش خصوصی
بهروز برنا بابیان اینکه 2 گواهی کشف جدید در سال 96 در استان های کرمان و یزد توسط این سازمان اخذ شد، گفت: در راستای سیاست های اکتشافی، بر روی تعدادی از محدوده های اکتشافی که قبلا توسط این سازمان از مرحله شناسایی به مرحله اکتشاف عمومی رسیده بود، اکتشافات تکمیلی انجام و منجر به اخذ گواهی کشف شد. 
او در ادامه افزود: یکی از گواهی کشف ها، محدوده سرب و روی طلادار در شهرستان ندوشن در استان یزد، که شامل 649 هزار تن کانسنگ با مجموع عیار 3.6 درصد و 169 هزارتن کانسنگ طلا با عیار متوسط 1.75 گرم در تن، حاوی حدود 300کیلوگرم طلاست.
گواهی کشف دیگر مربوط به ذخیره کانسار پلی متال لاطلا در حوالی میدوک در شهرستان شهربابک واقع در استان کرمان، که شامل بیش از 1.5 میلیون تن کانسنگ سرب و روی با مجموعه عیار 1.69 درصد، 1.5 میلیون تن مس با عیار متوسط حدود 1 درصد، بیش از  1.5 میلیون تن کانسنگ طلا با عیار متوسط 0.86 گرم در تن که حاوی 1.3 تن طلا بوده و بیش از 1.5 میلیون تن کانسنگ نقره با عیار متوسط 49.5 گرم در تن که حاوی 75 تن نقره، است.
معاون اکتشاف سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور در ادامه گفت: در سال 95، تعداد 2 گواهی کشف در استان خراسان جنوبی داشتیم که یکی از این گواهی کشف ها، مس گیوشاد با ذخیره بیش از 114 هزارتن مس با عیار 1.25 درصد و دیگری آنتیموان شوراب با ذخیره قطعی بیش از 28 هزار تن با عیار 1.5 درصد آنتیموان است که در این ذخیره طلا نیز کانی سازی را همراهی می کند که طبعاً باید کارهای تکمیلی برای بحث طلا بر روی آن صورت گیرد.
وی با توجه به سیاست ها و تمایل سازمان زمین شناسی و اکتشافات معدنی کشور در برونسپاری پروژه ها به بخش خصوصی خاطر نشان کرد: در بخش اکتشاف حداقل کار اکتشافی به ویژه در مرحله شناسایی و پی جویی به جهت معرفی محدوده های امید بخش صورت می گیرد که برای کمک به رونق اقتصادی نقش مهمی را ایفا می کند.
برنا در پایان تصریح کرد: از سال 1386 تا کنون، تعداد 30 گواهی کشف برای طلا، آهن، آنتیموان، مس، سولفات سدیم، پتاس سنگی، سنگ های قیمتی و نیمه قیمتی و خاک های نادر، توسط معاونت اکتشاف این سازمان اخذ شده که با هزینه حداقلی 9.5 میلیارد تومان برای اکتشاف، ارزشی معادل بیش از 75000 میلیون دلار بدست آمده است.


منبع: روابط عمومی سازمان زمین شناسی

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین