پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:06:07 AM
مدیرعامل شرکت معدنی چشمه سنگ زنجان خواستار شد:

مدیرعامل شرکت معدنی چشمه سنگ زنجان هزینه بالای حمل و نقل را مهمترین مشکل تولیدکنندگان مواد اولیه کاشی و سرامیک دانست و خواستار ارائه تسهیلات کم بهره جهت خرید ماشین آلات حمل و نقل از سوی وزارت صنعت شد.
ارائه تسهیلات کم بهره برای نوسازی ماشین آلات معادن/چالش حمل و نقل برای توسعه صنعت کاشی و سرامیک
به گزارش معدن نامه، علی اوسط حیدری با بیان مطلب فوق اظهار کرد: انتظار ما این است که وزارت صنعت به تولیدکنندگان کانی‌های صنعتی مورد استفاده در صنایع و از همه مهمتر صنعت سرامیک کشور توجه بیشتری داشته باشد. زیرا اکنون بالا بودن هزینه جابه‌جایی مواد اولیه از معادن به محل خارج معدن، تبعات جدی به لحاظ اقتصادی برای این صنعت در پی داشته است.

او افزود: اغلب معادن استراتژیک خاک‌های صنعتی در مناطق صعب‌العبور واقع هستند که احتیاج به باربری داخلی دارند. با توجه به اینکه باربری های داخلی توسط باربری‌ها و رانندگان محلی صورت می‌گیرد.  در اکثر موارد قیمت جابه‌جایی را رانندگان و باربری‌های محلی تعیین می‌کنند و در تمام موارد از قانون خاصی پیروی نمی‌کند. 

مدیرعامل شرکت معدنی چشمه سنگ زنجان ادامه داد: در نتیجه گاهی برابر قیمت خود محصول هزینه جابه‌جایی داخلی دریافت می‌شود و در آخر قیمت تمام شده بالا رفته و از طرفی قدرت  چانه‌زنی تولیدکننده کانی صنعتی در مقابل خریدار پایین و تنها عامل قابل بحث، بحث قیمت بوده و معادن برنده، معادنی خواهند بود که به دلیل این مسائل از کیفیت تولید بالایی برخوردار نیستند و این امر باعث کاهش سهم بازار تولیدکنندگان محصولات با کیفیت بالا و هزینه تمام شده بالا می‌شود. 

حیدری تاکید کرد: متاسفانه سال گذشته حدود 161هزار میلیارد تومان به بخش صنعت و معدن اختصاص یافت که از این رقم تولیدکنندگان کانی‌های صنعتی هیچ سهمی نداشتند و انتظار می‌رود در سال 96 به تولیدکنندگان مواد اولیه چینی بهداشتی و صنعت کاشی و سرامیک تسهیلاتی اعطا شود تا بتوانیم برای تامین نیاز خود در حمل و نقل اقدام کنیم. 

او با بیان اینکه امیدواریم تمرکز بیشتر وزارت صنعت به تولیدکنندگان کامیونهای صنعتی معطوف شود، گفت: واگذاری وام کم بهره در راستای خرید ماشین‌آلات حمل و نقل از قبیل کامیون کمپرسی و غیره جهت حمل مواد در داخل معدن و رساندن آن به محل بارگیری می‌تواند بسیاری از مشکلات تولیدکنندگان مواد اولیه کاشی و سرامیک را حل کند. چرا که  در مقطع کنونی آرزوی هر تولیدکننده خاک‌های صنعتی اختصاص تسهیلات برای خرید ماشین‌آلات حمل و نقل است که انتظار می‌رود با تدابیر وزیر صنعت در دولت آینده برآورده شود.


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین