پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:27:07 AM
ضعف دستگاه تهویه 24 ساعته معدن دردسرساز شد

درپی وقوع انفجار در معدن زغال سنگ زمستان یورت شمال غربی، شماری از کارگران این واحد معدنی بر اثر ریزش تونل معدن گرفتار شدند که درحال حاضر عملیات امداد برای نجات آنها ادامه دارد.
جزئیات حادثه معدن زغال سنگ آزادشهر

به گزارش معدن نامه، مدیر عامل جمعیت هلال احمر گلستان گفت: 19 نفر از مجروحین حادثه انفجار در معدن زغال سنگ آزادشهر به مراکز درمانی آزاد شهر و گنبد کاووس منتقل شدند.

 او گفت: تاکنون 26 نفر در این حادثه مجروح شدند که 19 نفر از آنان به مراکز درمانی منتقل و بقیه سرپایی مداوا شدند. در این حادثه حدود 40 تا 50 نفر از کارگران در معدن محبوس شده اند.

بنا بر گزارش ایلنا، از قرار معلوم، ضعف دستگاه تهویه 24 ساعته معدن باعث جمع شدن گاز در فضای معدن شده است. در ساعت 11 صبح وقتی موتور دیزل از کار می‌افتد کارگران خارج می‌شوند و هنگام برگشتن و تعمیر دیزل، با روشن شدن آن، در اثر یک جرقه، و به علت تجمیع گاز  انفجار رخ می‌دهد.

اسامی مجروحان حادثه

بر اساس اعلام جمعیت هلال احمر استان گلستان،  علی گنجی وطن،  محمد میر عرب، عزیز اله نکویی، تقی طاهر دوست، خادم میر دار، حسین محمودی، مهدی اونق، حسین میردار وطن،حسن علیخانی، محمد نصرتی، علی مسعودی، جهانگیر سارانی از جمله مجروحین این حادثه هستند که به بوسیله بالگرد به مراکز درمانی منتقل شدند.

سرپرست اورژانس کشور نیز نشت گاز را علت احتمالی وقوع این حادثه خواند و افزود: طبق گزارش‌های به دست آمده، دو قسمت از معدن مذکور ریزش کرده است و پیش بینی‌ها حاکی از آن است که 40 تا 50 تن در این قسمت محبوس شده باشند.

کولیوند با بیان اینکه تا کنون 12 نفر از این افراد به بیرون از معدن منتقل شده‌اند، گفت:چهار تن از این افراد به بیمارستان حضرت معصومه (س) اعزام شدند. وضعیت عمومی یک نفر از آنها نیز وخیم است.

به گفته سرپرست اورژانس کشور، بیشتر مصدومانی که از معدن خارج شده‌اند دچار کمبود اکسیژن شده‌اند.

 رئیس کل دادگستری گلستان: علت حادثه در دست بررسی است و هنوز گزارشی مبنی بر عمدی بودن آن اعلام نشده است.

2 کارگر کشته شدند

بنا بر گزارش های رسیده، جنازه دو کارگر از زیر آوار معدن زغالسنگ زمستان یورت غربی خارج شده است، نام این دو کارگر، «مجید نیکی» و «بولاقی» اعلام شده‌ است.

تیم های عملیاتی و واکنش سریع  هلال احمر استان به همراه دوقلاده سگ جستجو و یه فروند بالگرد به منطقه اعزامی شدند

هم اکنون نیز  تیم آتش نشانی رامیان به محل حادثه ریزش تونل استخراج زغال سنگ اعزام شدند.

تعداد محبوسین به صورت دقیق مشخص نیست. تا این لحظه،  بین سی تا پنجاه کارگر محبوس گزارش شده‌ است.

بر اساس این گزارش، تونل فوق الذکر که دچار انفجار شده، فعال‌ترین تونل معدن بوده و در زمان بروز حادثه، حدود 60 تا 70 کارگر در تونل مشغول به کار بوده‌اند. 



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین