پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:12:23 AM

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان از تکمیل فعالیت های 3 پهنه بزرگ معدنی واگذار شده جنوب کرمان خبر داد. 
پایان عملیات اکتشافی 3 پهنه بزرگ معدنی جنوب کرمان

به گزارش معدن نامه، محمود اسکندری نسب در این خصوص گفت: با توجه به وجود پتانسیل های قابل ملاحظه معدنی در جنوب کرمان و سهم بالای معادن در توسعه و رشد اقتصادی و ایجاد اشتغال پایدار در منطقه، کشف و فعالسازی این پتانسیل ها جزو موارد مهم کاری این سازمان طی سه سال و نیم اخیر بوده که بحمدلله نتایج حاصله خبر از موفقیت این اقدامات می دهد.

او افزود: از 38 هزار و 577  کیلومترمربع مساحت جنوب کرمان، حدود 19.8 هزار  کیلومترمربع آن مناطق کوهستانی است  که اصولاً ذخایر معدنی در این مناطق وجود دارد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان گفت: کشف و فعالسازی محدوده های معدنی از طریق تعریف پهنه های بزرگ معدنی از حدود 3 سال پیش در این سازمان آغاز شد که طی این مدت، 8 پهنه معدنی به مساحت 16694 کیلومترمربع که بیش از 43 درصد کل مساحت جنوب کرمان را و 84 درصد از مناطق مستعد وجود ذخایر معدنی را شامل می شود، تعریف و به سرمایه گذاران بزرگ کشوری جهت پتانسیل یابی و کشف ذخایر معدنی واگذار شد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان همچنین افزود: از میان پهنه های تعریف شده، 3 پهنه بزرگ منطقه که 2 پهنه آن به بنیاد مستضعفان و 1 پهنه هم به سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران(ایمیدرو) واگذار شده بود، به پیشرفت 100 درصدی رسیده و اقدامات لازم جهت شناسایی ذخایر معدنی آنها تکمیل شده است.

او گفت: این پهنه ها با وسعتی بالغ بر 10079 کیلومترمربع، بیش از 60 درصد پهنه های تعریف شده را شامل می شوند.

اسکندری نسب بیان کرد: اقدامات انجام شده شامل بررسی نقشه‌ها و عکس‌های ماهواره‌ای- پی جویی- نمونه برداری و تهیه نقشه ژئوشیمی و کانی سنگین-اتمام کار و انتخاب محدوده های دارای پتانسیل می باشد که به طور کامل انجام گرفته و در نتیجه محدوده هایی که ذخایر ارزشمند مواد معدنی در آنها وجود دارد، کاملا شناسایی شده و آماده استخراج و بهره برداری مواد معدنی می باشند.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت جنوب کرمان افزود: 3 پهنه نیز یا در حال آغاز فازهای مطالعاتی و یا تکمیل اقدمات با پیشرفت بین 20 تا 50 درصدی می باشند و 2 پهنه نیز آزاد شده است.

او همچنین یادآور شد: این سازمان در جهت تکمیل اقدام به تعریف دو پهنه پیشنهادی به مساحت 5860 کیلومترمربع نموده است که پس از انجام اقدامات قانونی به متقاضیان واجد شرایط واگذار خواهد شد.

اسکندری نسب اظهار کرد: پیش بینی می شود طی 2 سال آینده تمامی نقاط مستعد معدنی در جنوب کرمان شناسایی و جهت عملیات اکتشافی تفصیلی و استخراجی به سرمایه گذاران واقعی واگذار می شود که شاهد رشد قابل توجهی در بحث معادن و صنایع معدنی در جنوب کرمان خواهیم بود.



منبع: شاتا

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین