پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:09:23 AM
مشاور معاون اول رئیس‌جمهور مطرح کرد:

مشاور معاون اول رئیس‌جمهور ایجاد کنسرسیوم‌های بزگ معدنی را عامل توسعه معادن ایران دانست و گفت: با تشکیل کنسرسیوم‌های معدنی، بخش خصوصی واقعی و توانمند وارد معادن کشور خواهند شد. 
نقش پررنگ کنسرسیوم‌ها در توسعه معادن/ کشف بخش خصوصی توانمند با واگذاری معادن به کنسرسیوم‌ها

مصطفی موذن‌زاده در گفت‌وگو با معدن‌نامه با بیان مطلب فوق اظهار کرد: در مقطع کنونی باید دید رئیس‌جمهور دولت دوازدهم کیست و چه استراتژی برای بخش معدن و صنایع معدنی کشور دارد. رویکردی که دولت یازدهم در خصوص واگذاری معادن به بخش خصوصی داشت، سبب شد مدیریت بسیاری از معادن را بخش خصوصی عهده‌دار شود.

او افزود: امروز در اغلب کشورهای معدن‌خیز دنیا واگذاری‌های معادن به کنسرسیوم‌های بزرگ تعلق می‌گیرد و تشکیل کنسرسیوم‌ها سبب توسعه واحدهای معدنی کشورها شده است. در حال حاضر برای بسیاری از جریان‌های صادراتی مواد معدنی در کشور کنسرسیوم‌ها نقش‌آفرینی می‌کنند که نشان دهنده اعتماد حاکمیت به بخش خصوصی ایران است.

بنیانگذار ایمیدرو با بیان اینکه فعلا وقت، وقت انتخابات است، تاکید کرد: با توجه به انتخابات ریاست جمهوری اگر نگاه‌ها در دولت دوازدهم به واگذاری معادن تغییر نکند و در واگذاری معادن بیشتر به اهمیت مدیریت معدن پرداخته شود تا مالکیت، توسعه بخش معدن کشور شتاب می‌گیرد. از این رو می‌توان امیدوار بود که باری دیگر تجربه واگذاری معدن مهدی‌آباد به یک کنسرسیوم تکرار شود. 



منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین