پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 4:56:28 AM
رئیس اتحادیه طلا و جواهر:

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران گفت: اتحادیه های طلا و جواهر می تواند با حمایت دولت و کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، چرخه تولید و اشتغال را در حوزه طلا و جواهر و همچنین سنگ های قیمتی به حرکت درآورد.
توسعه صنعت طلا، جواهر و سنگ های قیمتی اشتغال می آفریند

به گزارش معدن نامه، محمد کشتی آرای افزود: قانون مالیات بر ارزش افزوده که چند سال به طور آزمایشی و ناقص اجرا شده، آسیب جدی به واحدهای تولیدی از جمله صنف طلا وارد کرده است.

رئیس اتحادیه سازندگان و فروشندگان طلا و جواهر تهران ادامه داد: صنعت طلا وجواهر یکی از بخش هایی بود که در ابتدای اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده نسبت به شیوه ناقص آن معترض بود چون که می دانست تعطیلی واحدهای این صنف را درپی خواهد داشت.

کشتی آرای تصریح کرد: با پیگیری و جلسات متعدد در سه سال گذشته که با کمیسیون اقتصادی  مجلس شورای اسلامی و همچنین بخش کارشناسی و پژوهشی مجلس داشتیم، توانستیم نظرات انتقادی خود را در خصوص مشکلات اجرای این قانون اثبات کنیم.

او گفت: اواخر سال گذشته 3 جلسه با حضور نمایندگانی از بخش های دولتی و مجلس، وزارت صنعت، معدن و تجارت، نمایندگان و کارشناسان اتاق اصناف تشکیل شد که در نهایت منجر به نامه ای برای اصلاح این قانون تنظیم و تقدیم دولت و مجلس شورای اسلامی شد.

کشتی آرای با اشاره به ضعف هایی که در اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده بر اصناف ایجاد کرده، یاد آور شد: یکی از مشکلات اساسی این قانون، در دریافت ارزش افزوده از اصل طلا که خود یک کالای سرمایه ای است، بود؛ در صورتی است که باید مالیات از اجرت کاری که بر روی کار انجام می شود، دریافت شود.



منبع: اتاق اصناف ایران

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین