پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:24:27 AM
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران خواستار شد:

عضو هیات مدیره خانه معدن ایران رونق صنعت ساختمان را منوط به تصمیمات مثبت در فضایی کسب و کار در سال 96 دانست و گفت: وزارت صنعت باید جلوی صدور بی رویه مجوز برای راه اندازی کارخانه های کاشی و سرامیک را بگیرد. 
وزارت صنعت جلوی صدور بی‌رویه مجوز برای  کارخانه‌های کاشی و سرامیک را بگیرد
به گزارش معدن نامه، حمیدرضا معصومی عنوان کرد: رونق بازار مسکن سبب می‌شود بازار خاک‌های صنعتی کشور هم تحریک شود و تقاضا برای این محصولات در بازار ساخت و ساز افزایش یابد. رکود بخش مسکن طی سال‌های اخیر سبب شده بسیاری از کارخانه های کاشی و سرامیک کشور دچار بحران شوند و تولیدشان توقف یابد. از این رو انتظار داریم در این خصوص مسوولان چاره ای بیاندیشند و جلوی صدور مجوزهای جدید احداث واحدهای کاشی و سرامیک را بگیرند. 
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران ادامه داد: اگرچه برخی این پیش‌بینی را می‌کردند که صدور مجوزهای احداث کارخانه بدون برنامه مشخصی برای تولید همین سرنوشت را در صنعت کاشی و سرامیک خواهد داشت. همین الان متوجه شده ایم بدون نگاه کارشناسی برای واحد 700 میلیون متر مربع جواز تاسیس صادر شده و 30 میلیون یورو برای احداث کارخانه تخصیص داده شده است.
او افزود: در مقطع کنونی واحدهای تولیدی کاشی و سرامیک به دلیل همین محدودیت‌ها با ظرفیت 700 میلیون متر مربع بدون استراتژی مشخصی با مشکل روبه‌رو هستند. ضمن اینکه مصرف داخلی کاشی و سرامیک در داخل حدود 160میلیون مترمربع است و حدود 110 میلیون متر مربع صادرات داریم. البته در سال گذشته صادرات‌مان نسبت به سال 94 با قیمت پایین‌تری صورت گرفت. 
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران با اشاره به دو مصوبه ستاد اقتصاد مقاومتی برای حمایت از بنگاه ها گفت: در گذشته بازرسان سازمان تامین اجتماعی، بدون توجه به چارچوب های قانونی صورتحساب های مالی را تا 10 سال گذشته بررسی و در موارد متعددی، اقدام به صدور برگ جریمه می کردند اما از این به بعد سازمان تامین اجتماعی در صورت وجود شکایت می تواند می تواند حداکثر تا یکسال قبل و فقط سرفصل حقوق و دستمزد را مورد بررسی قرار دهد.
معصومی درباره مشکلات مودیان مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط در این ستاد نیز گفت: بر اساس این مصوبه قرار شده سازمان امور مالیاتی در راستای حل مشکلات مالیاتی واحدهای تولیدی کوچک و متوسط مساعدت کند و  در کاری  کند تا ماموران مالیاتی، همراه با ملاک عمل قرار دادن اظهارنامه‌ها و صورت مالی تسلیمی واحدهای کوچک و متوسط، تعیین مالیات بر اساس اظهارنامه تسلیمی مودیان را در اولویت قرار دهند. 
او افزود: امیدواریم در سال جدید باز هم از این دست تصمیمات مثبت در فضایی کسب و کار اقتصادی و صنعت کشور گرفته شود. با مصوبه جدید چاره ای برای مشکل میان سازمان تامین و فعالان اقتصادی پیدا شد و مشکلات مودیان مالیاتی هم مورد توجه قرار گرفت. امیدواریم این روند در سال 96 باز هم تکرار شود. 
عضو هیات مدیره خانه معدن ایران عنوان کرد: تلاش داریم در کمیته خاکهای صنعتی خانه معدن ایران بر رعایت کف قیمت مواد اولیه کاشی و سرامیک به اتفاق نظر برسیم و رنج قیمتی تعیین کنیم که بتوان در سال جدید تولید رقابتی داشته باشیم. اگرچه مصرف کنندگان خاک های چینی متفاوت هستند اما با توجه به اینکه بازار مصرف تولیدکنندگان بر اساس کیفیت تعیین میشود، امیدواریم در جهت رونق بازار ساخت و ساز باز هم به تولید رقابتی ادامه دهیم. در سال های اخیر رکود در بخش مسکن سبب شد سهم بازار ما کاهش پیدا کند اما تلاش تولیدکنندگان مصالح ساختمانی این است که فروش با قیمت واقعی صورت بگیرد و کیفیت به عنوان یک فاکتور مهم حفظ شود.
معصومی در پایان به برگزاری نمایشگاه کاشی و سرامیک در تهران اشاره کرد و گفت: نمایشگاه کاشی و سرامیک و صنایع وابسته به آن قرار است تیرماه برگزار شود اگرچه هنوز تاریخ قطعی آن اعلام نشده اما اغلب شرکت های مصالح ساختمانی در این نمایشگاه غرفه خواهند داشت. اگرچه نگران هستیم مانند سال گذشته این نمایشگاه برگزار نشود، اما به نظر می رسد اگر این نمایشگاه برگزار شود، با استقبال شرکت های خارجی متخصص روبه رو شود و آنها در این نمایشگاه حضور پیدا کنند تا از این فضا به بهترین شکل ممکن بهره مند شوند. بنابراین شرکت های داخلی هم می توانند با حضور پررنگ خود به دستاوردهای نمایشگاه برای صنعت کاشی و سرامیک بیافزایند.


منبع: روابط عمومی خانه معدن ایران

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین