پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 5:02:28 AM
معاون معدنی وزارت صنعت خبر داد:

معاون معدنی وزارت صنعت از احتمال وضع دوباره عوارض صادرات مواد معدنی خبر داد و گفت: مهمترین اتفاقات بخش معدن ایران در 4 سال آینده رخ خواهد داد. 
شکوفایی بخش معدن ایران در 4 سال آینده/ عوارض صادرات مواد معدنی از سرگرفته می‌شود

جعفر سرقینی در گفت‌وگو با معدن‌نامه در خصوص اصلاح آمار رشد ارزش افزوده بخش معدن در سال 95 که توسط بانک مرکزی چندی پیش منتشر شد، اظهار کرد: متاسفانه بانک مرکزی این آمار را به اشتباه از بخش معدن اعلام کرده و به همین خاطر وزارت صنعت آمار سه ماهه سوم را برای بانک مرکزی فرستاده است.

او افزود: همانطور که قبلا هم مطرح کردیم وزارت صنعت به رشد منفی 0.2 درصدی نه ماه سال گذشته اعتراض جدی دارد و معتقدیم بانک مرکزی یک اشتباه سهوی مرتکب شده و فقط به آمار تولید 14 معدن بزرگ دولتی تحت نظر ایمیدرو اکتفا کرده که در مکاتبه با بانک مرکزی خواستار اصلاح آن شده‌ایم.

سرقینی تاکید کرد: هر چند هنوز بانک مرکزی آمار سه ماهه دوم سال 95 را اصلاح نکرده اما با استناد به همان آمار سه ماهه سوم از منفی 6 درصد به منفی 2 درصد رسیده‌ایم. در حالی که اگر اصلاحات اعمال شود، قطعا به رشد 5 درصدی در بخش معدن خواهیم رسید.

معاون معدنی وزیر صنعت در خصوص سرنوشت بخش معدن کشور در دولت دوازدهم یادآور شد: مهمترین و اصل اتفاقات بخش معدن در چهار سال آینده اتفاق خواهد افتاد. زیرا با توجه به مطالعاتی که از پهنه‌های معدنی در دست ماست، مناطق شناسایی شده و امیدبخش، اغلب عملیات اصلی اکتشافات‌شان در سال‌های آینده انجام خواهد افتاد. از این رو مطمئنا در چهار سال آینده اکتشافات بخش معدن سرعت می‌گیرد و ذخایر معدنی بیشتری به ذخایر کشور افزوده می‌شود.

سرقینی در پاسخ به این سوال که آیا وزارت صنعت در سال 96 برای صادرات مواد معدنی عوارض تعیین می‌کند یا خیر، گفت: عوارض صادرات برای مواد معدنی هنوز وضع نشده اما پیشنهاداتی ارائه کرده‌ایم و همچنان مصر هستیم برای صادرات مواد معدنی عوارض تعیین شود. 



منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین