دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 11:32:09 PM
مدیر مجتمع سرب و روی مهدی‌آباد خبر داد:

مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد خبر داد: باطله برداری و انجام تست های فرآوری معدن سرب و روی مهدی آباد از اولویت های اصلی در سال 96 این مجتمع است.
آغاز به کار رسمی کنسرسیوم مبین در معدن مهدی آباد
به گزارش معدن نامه، امین صفری با بیان این مطلب گفت: طبق مذاکرات انجام شده با سرمایه گذار برنده مزایده معدن سرب و روی مهدی آباد، 3 ماه فرصت تجهیز کارگاه معدن سرب و روی است و طی 4 سال 180 میلیون تن باطله برداری از معدن صورت خواهد گرفت.
وی در ادامه افزود: از 26 فروردین ماه سال جاری عملیات اجرایی معدن سرب و روی مهدی آباد رسما توسط سرمایه گذار پروژه آغاز خواهد شد.
صفری خاطر نشان کرد: در بخش احداث کارخانه با ظرفیت 800 هزار تن کنسانتره سرب و روی نیز در سال نخست مطالعات فنی و اقتصادی و انتخاب تکنولوژی، انجام تست های فرآوری و اخذ مجوزهای زیست محیطی، آب و برق و ... صورت می گیرد که البته طبق گفته سرمایه گذار زودتر از یکسال بخش هایی از این موارد انجام خواهد شد.
مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد تصریح کرد: بعد از تامین زیرساخت های لازم، 3 سال زمان لازم جهت احداث کارخانه خواهد بود که در این قسمت نیز سرمایه گذار قول داده 25 درصد ظرفیت تولید کارخانه را طی 2 سال به بهره برداری برساند.
وی با اشاره به فروش ماده معدنی مجتمع سرب و روی مهدی آباد گفت: طبق قرارداد، سرمایه گذار موظف است تا 500 هزار تن در سال بیش از ظرفیت خود، استخراج و در دپو های مربوطه به مجتمع تحویل دهد تا خوراک اولیه کارخانه های سرب و روی اطراف مهدی آباد از طریق مزایده تامین شود.
صفری در ادامه ضمن تاکید بر ادامه انجام اکتشافات در بخش های دیگر معدن مهدی آباد افزود: بخش هایی از معدن که خارج از محدوده پیت اصلی قرار دارند از قبیل ماده معدنی کالامین و غیره در حال اکتشافات تکمیلی هستند که در آینده ای نزدیک برنامه ریزی در آن زمینه نیز صورت می پذیرد.
مدیر مجتمع سرب و روی و باریت مهدی آباد در پایان خاطر نشان کرد: خوشبختانه کلیه ادعاهای قبلی شرکت های مختلف در معدن مهدی آباد با پیگیری های صورت گرفته رسماحل و فصل شده و دور تازه ای از فعالیت اجرایی با مشارکت شرکت های معتبر و کار بلد آغاز می شود.
گفتنی است در روزهای پایانی سال 95 طی مراسمی رسمی در حضور وزیر صنعت، معدن و تجارت قرارداد سرمایه گذاری معدن و کارخانه های سرب و روی مهدی آباد منعقد شد.
از 13کنسرسیوم متقاضی، سرانجام کنسرسیومی متشکل از شرکت معدنی مبین، شرکت مهندسی کاهنربا، انجمن سرب و روی ایران، شرکت مس مسکنی، شرکت معادن سرمک و شرکت آریا جنوب ایرانیان به عنوان برنده فراخوان شناخته شد.


منبع: روابط عمومی ایمپاسکو

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین