دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 11:26:54 PM
کرباسیان در مراسم افتتاح زغالشویی البرز مرکزی خبر داد:

رئیس سازمان توسعه و نوسازی معادن ایران گفت: بودجه ارزی و ریالی کارخانه کک سازی و معدن کردآباد تامین شده است.
برجام معدن را تکان داد/ خارجی ها قبل از برجام می گفتند بیایید ترکیه مذاکره کنیم
به گزارش معدن نامه، مهدی کرباسیان با اشاره به ممانعت سازمان محیط زیست برای ایجاد کارخانه کک سازی البرز مرکزی افزود: مذاکره با قائم مقام سازمان محیط زیست برای احداث کارخانه کک سازی البرز مرکزی برگزار شده است.
او گفت: طرح ایجاد این کارخانه و مطالعات محیط زیستی را به یک موسسه آلمانی داده ایم و اگر آلمانی ها تایید کنند، مجوز زیست محیطی کک سازی البرز مرکزی صادر می شود.
رئیس ایمیدرو با اشاره به تعامل محیط زیست و معدن در نقاط مختلف دنیا افزود: در آلمان کارخانه مس که وسط شهر هامبورگ است 1.2 میلیون تن مس تولید می کند.
کرباسیان با اشاره به وجود ذخایر زغال سنگ در البرز مرکزی و ذخیره معدن کرد آباد گفت: نشست ویژه ایمیدرو با سازمان جنگل ها برای بهره برداری از معدن کردآباد برگزار شده است.
رئیس ایمیدرو تصریح کرد: مازندران سرزمین زغالسنگ است و بهتر است از این ذخیره به بهترین شکل استفاده کنیم.
او تاکید کرد: نگاه محیط زیست در ایران نسبت به بخش معدن بهتر است تغییر یابد چرا که می توانیم با حفظ محیط زیست معدنکاری را ادامه دهیم.
او با اشاره به مدیریت معادن در دولت قبل افزود: در دولت قبل شرکت تهیه و تولید در لیست واگذاری بود یکسال وقت صرف کردیم تا این شرکت توسعه ای از لیست واگذاری بیرون بیایید.
کرباسیان تصریح کرد: مدیران دولت قبل با واگذاری هایی که انجام دادند جیب ایمیدرو را خالی کرده بودند و توانستیم این سازمان را سرپا نگه داریم و پروژه ها را آماده افتتاح کردیم.
او گفت: ایمیدرو با تمام بی پولی اش توانست اکتشافات را در کشور 2.5 برابر کنیم.
او که در جریان بهره برداری از مدرن ترین کارخانه زغالشویی کشور در سوادکوه سخن می گفت با اشاره به دستاوردهای برجام در بخش معدن افزود: قبل از برجام هزار گرفتاری برای ورود تکنولوژی داشتیم و حتی نمی توانستیم مشاور خارجی بگیریم اما امروز شاهد حضور مشاوران خارجی در معادن کشور هستیم که این موضوع باعث تحول اساسی در بخش معدن شده است.
کرباسیان گفت: از 450 هزار تن تیتانیومی که داشتیم نمی توانستیم بهره برداری کنیم چون به ایران نمی آمدند.
او یادآور شد: مشاوران قبل از برجام حتی برای مذاکرات می گفتند بیایید ترکیه مذاکره کنیم و حاضر به آمدن به ایران نبودند.


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین