دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 11:31:20 PM
رئیس جمهور فرمان داد، کرباسیان افتتاح کرد

همزمان با سفر رییس جمهوری به استان مازندران کارخانه 350 هزار تنی زغال‌سنگ البرز مرکزی افتتاح شد. 
بهره برداری از مدرن ترین کارخانه زغالشویی کشور/ سلام معدن به محیط زیست
به گزارش معدن نامه،  کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی اولین کارخانه تولید کنسانتره زغال‌سنگ کشور با فرمان  رئیس جمهوری از سوی رئیس هیات عامل ایمیدرو افتتاح شد. 
بر اساس این گزارش، این کارخانه با کمترین میزان پسماند و سازگار با محیط زیست طراحی و اجرا شده است و هیچ گونه پساب را وارد آب های سطحی و زیرزمینی نمی کند. 
طرح احداث کارخانه زغالشویی برای افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ با بیشترین راندمان در دستور کار قرار گرفت و پس از برگزاری تشریفات مناقصه، احداث کارخانه به پیمانکار و مشاور (شرکت های فکور صنعت و گاوشگران، شرکت مهندسی معدنکاو) واگذار شد عملیات اجرایی کارخانه در سال 1393 با استفاده از توان متخصصان داخلی آغاز شد و در اسفند سال 1395 به پایان رسید. ظرفیت ورودی کارخانه زغالشویی شرکت البرز مرکزی 500 هزارتن در سال است که پس از عملیات فرآوری 350 هزارتن کنسانتره زغال‌سنگ تولید می کند.
بنا بر این گزارش، این کارخانه با سرمایه‌گذاری 450 میلیارد ریال طی مدت 3 سال ساخته و آماده بهره‌برداری شده است. مزیت های این کارخانه افزایش تولید کنسانتره زغال‌سنگ، بازیافت بیشتر محصول، بازیافت محصول از پسماندهای زغال‌سنگ موجود در محوطه کارخانه، بروزرسانی تجهیزات و در نتیجه بهینه سازی مصرف انرژی، جلوگیری از آلودگی محیط زیست و آبهای زیرزمینی و مصرف کمتر مواد شیمیایی است. 
این گزارش می‌افزاید، شرکت زغال‌سنگ البرز مرکزی در راستای حفاظت از محیط زیست، سالانه درختکاری 100 هکتار از مناطق جنگلی مازندران را به سرانجام می رساند. 


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین