دوشنبه 26 شهريور 1403 شمسی /9/16/2024 11:27:22 PM
بخشنامه متفاوت روحانی به نعمت زاده مطرح شد:

رئیس جمهور در بخشنامه ای به وزیر صنعت، معدن و تجارت از او خواست تا برنامه ریزی برای تولید را به سمتی ببرد تا محصولات صادرات محور و قابل عرضه در بازارهای جهانی در ایران تولید شود.
تاکید بر تولید صادرات محور/ فاصله گرفتن دولت از شعارهای سنتی و ناکارآمد خودکفایی و تولید ملی
این بخشنامه رئیس جمهور نشان می دهد که او و تیم اقتصادی اش موضوع اشتغال و تولید را از پوپولیسم و اقدامات عجولانه دور نگه داشته و از وزیر خود برای تولیدات صادرات گرا برنامه خواسته است.
بر اساس این بخشنامه می توان امیدوار بود که ادبیات کلان از واژگان سنتی و ناکارآمد نظیر خودکفایی و تولید ملی فاصله گرفته و بدون تاکید بر این شعارها موضوع تولید صادرات گرا را برای بازارهای بزرگ جهانی مطرح کرده است.
متن نامه روحانی به نعمت زاده به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
جناب آقای مهندس محمدرضا نعمت زاده
وزیر محترم صنعت، معدن و تجارت
 
🔹پیرو ابلاغ بخشنامه شماره 4243 مورخ 20 فروردین 1396 موضوع ارائه برنامه ها و بسته های اجرایی پیشنهادی آن وزارت برای تداوم و ارتقاء کمی و کیفی فعالیتهای مرتبط با سال "اقتصاد مقاومتی؛ تولید – اشتغال" ، بدینوسیله فعالیتهای ویژه دارای اولویت و مدنظر اینجانب در حوزه وظایف آن وزارت را به شرح زیر ابلاغ می نماید. لازم است تدوین برنامه اجرایی این فعالیتها با اولویت در دستور کار قرار گیرد و نتیجه را در زمانهای تعیین شده به اینجانب ارائه فرمایید.
1-  با توجه به نقش سرمایه گذاری و تولید صادرات محور در توسعه اقتصادی و ایجاد مشاغل جدید در مقیاس بزرگ بالاخص برای فارغ التحصیلان جوان و همچنین ضرورت پیوستن به زنجیره تولید جهانی، برنامه اجرایی مربوط به تحقق این موارد را با همکاری وزیر محترم امور خارجه و وزرای ذیربط حداکثر ظرف مدت 4 ماه از تاریخ این ابلاغ.
2-  برنامه ایجاد دگرگونی در نظام توزیع و واسطه گری با هدف بهره گیری حداکثر از فعالیتهای دانش بنیان به ویژه فناوری اطلاعات با همکاری وزیر محترم ارتباطات و فناوری اطلاعات و معاون محترم علمی و فناوری رییس جمهور، ظرف مدت سه ماه از تاریخ این ابلاغ.


منبع: معدن نامه

مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین