پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 8:19:57 PM
به بهانه رونمایی از فولاد سپید دشت

پرده که کنار رفت معاون اول و وزیر صنعت به زحمت توانستند خود را از جمعیت برهانند و در فشار موجود به ساختمانی که برای او و همراهان در نظر گرفته شده بود برسانند. 
چرا بلد نیستیم پروژه ها را محترمانه افتتاح کنیم؟

سه شنبه گذشته فولاد سپید دشت با حضور معاون اول رئیس‌جمهور، وزیر صنعت، معدن و تجارت، رئیس ایمیدرو و جمعی از مسولان ملی و محلی در شهرستان بروجن از توابع استان چهارمحال و بختیاری به بهره‌برداری رسید. پروژه ای که جزو هشت طرح فولادی به شمار می‌آید و در دولت اول محمود احمدی نژاد، با توصیه و دستور کلنگ زنی شد تا به زعم کلنگ زنان این پروژه، مردم این شهرستان از اشتغال بهره مند شوند غافل از اینکه در روز اول بهره برداری از آن، آب به پاشنه آشیل توسعه این واحد تبدیل شده و مدیران آن مجبورند برای رهایی از این مشکل کاسه چه کنم دست گیرند.

این پروژه ظهر روز سه شنبه، 18 آبانماه سالجاری به بهره برداری رسید تا در آن صحنه‌هایی رقم بخورد که به هیچ وجه با افکار کلان و پرستیژ دولت یازدهم جور در نمی‌آمد. در حالیکه جاده منتهی به کارخانه را مسولان و مدیران صنعت فولاد کشور پر کرده بودند، خودرو حامل معاون اول و سایر مدیران صنعتی کشور و منطقه وارد این واحد شد. جمعیتی که خود از ریش‌سفیدان صنعت فولاد کشور بودند، ناگهان به سمت خودرو معاون اول و وزیر صنعت رفتند تا به او خوش آمد گویند. آنقدر در این خوشامد گویی هرج و مرج به چشم می‌آمد که اسحاق جهانگیری در میان جمعیت حاضر گم شده و تیم حفاظت او را به زحمت انداخته بود. برای عکاسانی که قصد ثبت این لحظات را داشتند، گرفتن عکس آنقدر سخت شده بود که دوربین های خود را بالای سر حاضران گرفته بودند تا بتوانند لحظه رونمایی از این کارخانه را ثبت کنند.

پرده که کنار رفت معاون اول و وزیر صنعت به زحمت توانستند خود را از جمعیت برهانند و در فشار موجود به ساختمانی که برای او و همراهان در نظر گرفته شده بود برسانند.

شاید بهتر بود که مدیران استانی و متولیان این کارخانه طوری برای افتتاح این کارخانه برنامه‌ریزی می کردند که خودرو حامل معاون اول، به راحتی از میان جمعیت عبور می‌کرد و هر کس در جایگاه خود قرار می گرفت تا شخص جهانگیری، وزیر صنعت، رئیس ایمیدرو و استاندار این پروژه را به طرز شکیل‌تری به بهره برداری می رساندند تا هم عکاسان بتوانند لحظات زیباتری را به ثبت برسانند و هم اینکه جمعیت حاضر با دیدن معاون اول و وزیر، از اقتدار و شخصیت کاریزماتیک آنان بهره جویند نه اینکه مراسم به گونه ای مدیریت شود که جهانگیری و همراهانش در بین مدیران صنعتی گرفتار آید و در مسیر 10 متری که آنان قرار گرفته بودند، تحت فشار خود را به ساختمان رسانده و در بین جمعیتی که بیشترشان از مدیران صنعت فولاد بودند مچاله شوند.

آیا بهتر نیست که برنامه ریزان مراسم افتتاحیه، به گونه ای این دست از پروژه ها را به بهره برداری برسانند تا مدیران ارشد این کشور در فضایی محترمانه‌تر پا به کارخانه ها بگذارند و از این دست طرح ها بهره برداری کنند.

با توجه به سال پایانی دولت یازدهم و صف فشرده بهره برداری از پروژه به نظر می رسد که بهتر است تا مراسم های بهره برداری از طرح های مختلف به گونه ای برگزار شود که چشم‌ها تصاویری را به ثبت برسانند که سرشار از نظم، اقتدار مدیران و شکیل بودن مراسم‌ها باشد.


علیرضا بهداد

منبع: معدن نامه

نمایش ساده


مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

آخرین عناوین