پنجشنبه 29 شهريور 1403 شمسی /9/19/2024 8:04:06 PM
معدن‌نامه گزارش می‌دهد:

متال بولتن برای دومین هفته متوالی پس از یک ماه صعود قیمت، قیمت سنگ‌آهن ایران را با کاهش 52 سنتی 54.34 دلار اعلام کرد. 
سقوط دوباره قیمت سنگ‌آهن/‌ سنگ‌آهن ایران از کانال 60 دلاری دور شد

 به گزارش معدن‌نامه، پس از یک ماه رشد و ثبات قیمت سنگ‌آهن ایران، به نظر می‌رسید قیمت سنگ‌آهن در بازارهای جهانی به بالاترین سطح دو ماه اخیر رسیده باشد اما فعالان بازار این رشد قیمتی سنگ‌‌آهن را با توجه به عرضه فراوان از سوی معدنکاران، رشد موجودی انبارها در بنادر چین و کاهش تولید فولاد ادامه‌دار نمی‌دیدند و پیرو همین موضوع بازار سنگ‌آهن ایران تحت الشعاع این روند در این هفته با نزول همراه شده است.

بر اساس اعلام متال بولتن، شاخص قیمت سنگ‌آهن‌ ریزدانه با عیار 60 درصد ایران برای تحویل در بندر کینگ‌دائو چین این هفته 54.34 دلار است؛ در حالی که هفته گذشته این مرجع بین‌المللی مواد معدنی، قیمت سنگ‌آهن ایران را 54.86 دلار اعلام کرده بود و از دو هفته پیش تا کنون قیمت سنگ‌آهن از محدوده 57 دلاری به محدوده 55 دلار رسیده است.

این در حالی است که قیمت سنگ‌آهن ایران در ماه اخیر به محدوده 60 دلار نزدیک شده بود و به نظر می رسید قیمت سنگ‌آهن در بازار به ثبات رسیده است. کارشناسان معتقدند یش‌بینی درباره بازار ماه‌های آینده سنگ‌آهن از موضوع‌های داغی است که فعالان تمامی بخش‌های معدنی به دنبال آن هستند اما روند تغییرات در نمودار قیمتی سنگ‌آهن حاکی از آن است که تا پایان سال نباید منتظر اتفاق خاصی در این بازار بود.

با این حال انجمن سنگ‌آهن ایران پیش‌بینی کرده امسال رشد و افت قیمت ناگهانی در بازار سنگ‌آهن نخواهیم داشت و ممکن است تا پایان امسال سنگ‌آهن داخلی بیشتری فروخته شود و اکنون مذاکراتی با بورس کالا انجام شده که سنگ‌آهن در رینگ داخلی عرضه شود.



مطالب مرتبط



نظر تایید شده:0

نظر تایید نشده:0

نظر در صف:0

نظرات کاربران

نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست

آخرین عناوین