به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ تکنولوژی، همهگیری کووید-۱۹ فناوریهای معدنکاری از راه دور و خودکار را به عنوان راه حلی که می تواند از بسته شدن معادن جلوگیری کند، در کانون توجه قرار داده است. وقتی صحبت از استفاده از این فناوریها میشود، معادن استرالیای غربی غالباً در جهان پیشرو هستند.
کودایدری (Koodaideri)
کانسار کودایدری، واقع در هامرسلی در استرالیای غربی، یک معدن سنگ آهن در حال توسعه با هدف شروع تولید در سال ۲۰۲۱ است. ریوتینتو با توسعه ۳.۵ میلیارد دلاری با کاترپیلار برای تامین ۲۰ کامیون و ۴ دریل انفجار خودکار وارد مذاکره شده است.
بودینگتون (Boddington)
بزرگترین معدن طلای استرالیا، عملیات بودینگتون، قرار است از سال ۲۰۲۱ به اولین معدن طلای روباز در جهان که از کامیونهای حمل و نقل خودکار استفاده میکند، تبدیل شود. کل سرمایه گذاری خالص در سیستم حمل و نقل خودکار ۱۵۰ میلیون دلار خواهد بود. کاترپیلار تراکهای بدون راننده CAT ۷۹۳F را برای این عملیات تامین خواهد کرد.
مرکز عملیاتهای یکپارچه فورتسکو (Fortescue)
آنچه بیش از یک دهه پیش به عنوان یک مرکز کنترل قطار برای سیستم ریلی پیلبارا (Pilbara) گروه فلزات فورتسکو آغاز شده بود، به یک مرکز عملیاتی کاملا از راه دور تبدیل شده است. مرکز عملیات یکپارچه فورتسکو به کارگران در پرت (Perth) اجازه میدهد تا یک معدن، ریل و شبکه بندری را که در فاصله هزار و ۲۰۰ کیلومتری منطقه پیلبارا قرار دارد، اداره کنند.
فورتسکو متعهد شده است که ناوگان پیلبارای کاملاً خودکار خود را بسازد و این شرکت گفت که ۳ هزار کارمند برای استفاده از فناوری خودکار آموزش دیدهاند.
پروژهی حمل و نقل خودکار
شبکه ریلی حمل و نقل اتوماسیون سنگ آهن ریوتینتو می تواند در هر زمان بالای ۵۰ قطار بدون سرنشین را راه بیندازد. در یک شبکه ریلی کاملاً خودکار هزار و ۵۰۰ کیلومتری، قطارهای بدون راننده، سنگ آهن را از معادن پیلبارا این شرکت به بنادر دامپیر (Dampier) و کیپ لمبرت (Cape Lambert)، با یک سفر به طور متوسط ۴۰ ساعتی در طول ۸۰۰ کیلومتر، منتقل میکنند.
روی هیل (Roy Hill)
در فوریه امسال، روی هیل در عملیات سنگ آهن در پیلبارا با شرکت اپی روک (Epiroc) قراردادی برای تراکهای حمل و نقل خودکار منعقد کرد. اپی روک که با همکاری ای اس آی ماینینگ (ASI Mining) کار می کند، قرار است ۷۷ تراک حمل و نقل روی هیل را که به اپراتور نیاز دارد به خودکار تبدیل کند.
روی هیل همچنین از یک مرکز عملیات از راه دور در پرت استفاده می کند، جایی که میتواند فعالیتهای خود را در عملیات پیلبارا نظارت کند.
فلنک جنوبی (South Flank)
در سال ۲۰۱۸، بی اچ پی (BHP) سرمایهگذاری ۲.۹ میلیارد دلاری را برای توسعه پروژه سنگ آهن فلنک جنوبی در پیلبارای مرکزی در استرالیای غربی تصویب کرد.
بی اچ پی متعهد شده است که از مجموعه فناوریهای موجود، از تجهیزات خودکار گرفته تا اتصال دیجیتال در این معدن استفاده کند. بی اچ پی در سال گذشته با کوماتسو قرارداد بست تا ۴۱ تراک حمل و نقل خودکار را تأمین کند.
آنگلاس غربی (West Angelas)
نخستین پروژه در برنامه معدن آینده سال ۲۰۰۸ ریوتینتو، آنگلاس غربی در پیلبارا، الگوی اولیهای را برای این که فرآیندهای خودکار و تجهیزات خودکار در معادن میتوانند چه شکلی باشند، تشکیل داد. از مرکز عملیاتهای مستقر در پرت ریو تینتو، یک اپراتور میتواند فعالیتهای دریلهای خودکار از راه دور را برنامه ریزی کند و نیاز شخص را برای انجام کار به صورت دستی در محل برطرف میکند.
یاندیکوگینا (Yandicoogina) و نامولدی (Nammuldi)
این دو معدن سنگ آهن ریو تینتو به اولین معادن جهان در سال ۲۰۱۵ تبدیل شدند که تمام سنگ معدنهای خود را با استفاده از کامیون های بدون راننده حمل و نقل کردند. تراکها از مرکز عملیات پرت ریوتینتو کنترل میشوند.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست