به گزارش بیرونیت به نقل از ماینینگ تکنولوژی، شرکت آنگلو امریکن با اعلام برنامههایی دربارهی بزرگترین وسیله نقلیه برقی معدنی جهان، تعهد خود را به معدنکاری پایدار دو برابر کرده است. وزن این وسیله نقلیه ۲۹۰ تن یا ۵۸۰ هزار پوند است و بخشی از چشم انداز معدنکاری پایدار و پروژه این شرکت مبتنی بر استفاده از هوش در آینده معدنکاری است.
این کامیون حمل و نقل دارای طراحی هیبریدی است و اجازه میدهد که توان مورد نیاز این وسیله نقلیه با ترکیبی از سیستم باتری یون لیتیوم مدولار با توان بالا مقیاس پذیر، واحد سلول های سوختی ضمیمه شده و توان ترمز احیا کننده که ذخیره انرژی آن را به بیش از هزار کیلووات ساعت میرسانند، تامین شود. این میزان ذخیره انرژی تقریبا دو برابر ذخیره انرژی دامپر الکتریکی ۴۵ تنی است که دارنده رکورد فعلی بزرگترین وسیله نقلیه الکتریکی در جهان است.
نوع سوم انرژی که توان تراک الکتریکی را تامین میکند، توان احیاکننده است. در نتیجه فرآیند ترمز، موتور تراک مانند یک ژنراتور عمل میکند و بخش اعظمی از انرژی جنبشی از دست رفته هنگام کاهش سرعت را به انرژی ذخیره شده تبدیل میکند.
در طول شتاب، باتری به موتورهای الکتریکی توان میبخشد که باعث چرخش چرخ ها می شوند و حرکت را ایجاد می کنند. در هنگام ترمز، این موتورها جهت را تغییر داده و به ژنراتور تبدیل می شوند. سپس موتورها از انرژی جنبشی تولید شده توسط حرکت استفاده می کنند و آن را به برق تبدیل می کنند که برای شتاب بعدی در باتری ذخیره می شود.
یکی از متخصصان شرکت آنگلوامریکن گفته است: "با استفاده از این ترکیب انرژی، می توانیم یک راه حل کارآمدتر در مورد انتشار آلودگی صفر در کاربردهای معدنی ایجاد کنیم. با برداشت انرژی احیا کننده ایجاد شده هنگام ترمز یا رانندگی در سرازیری، نیاز ما به انرژی خارجی نیز کاهش پیدا میکند."
پروژه تراک الکتریکی معدنی بخشی از تعهد آنگلو امریکن برای کاهش انتشار جهانی گازهای گلخانه ای تا سال ۲۰۳۰ به میزان ۳۰ درصد است.
مطالب مرتبط
نظرات کاربران برای این مطلب فعال نیست